Skip to main content

Research tools (5 cr)

Code: TT00BE68-3005

General information


Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

29.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Electrical Engineering, Building Services and Material Technology

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Building Services Engineering

Teachers

  • Anna Forsström
  • Mari Koivunen

Teacher in charge

Anna Forsström

Groups

  • TTMI19SP
    Building Services Engineering, full-time studies

Objective

You get familiar with the most typical qualitative and quantitative research methods used in technical field. You will learn how to use different kind of research and development methods in the bachelor’s thesis and in development and research work.
You can write a research report that includes introduction, aims, literature review, methods, analysis of the data and conclusions.

Content

What kind of literature sources are available? How to use the electrical data bases? How are the literature sources shown in the report?
What kind of quantitative research methods are available and how can they be utilized in the field of study?
How do I plan, write and present a research report?
What kind of tools and methods are available to analyze numerical data and how will the reliability of data be assured?

Opiskelumateriaali

Learn-materiaalit

Yksilölliset oppimisväylät

Marin tutkimusraportoinnin osuus:
Opiskelu työjärjestyksen mukaisesti ja opettajan määrittelemin tehtävin. Opiskelu onnistuu myös hybridinä.

Annan osuus:
Opintojakson tehtävät liittyvät opinnäytetyön aloittamiseen. Tämän takia opinnäytetyön aihe olisi hyvä olla tiedossa ennen opintojakson tehtävien tekemistä. Tehtävät suoritetaan itsenäisesti Learnissä olevan ohjeet mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tuetaan oman opinnäytetyön tekemistä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Qualifications

Communication skills course should be passed.