Skip to main content

Podiatry for children and adolescents (5 cr)

Code: JT00DL07-3001

General information


Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.01.2022 - 05.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Podiatry
Teachers
Laura Saar
Anna Reinikainen
Groups
JTSA19SM
Podiatry, part-time studies
Course
JT00DL07
No reservations found for realization JT00DL07-3001!

Objective

You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.

Content

How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?

Evaluation

Students can
- use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations.
- work as team members in working life expert duties and identify and describe the problems of the professional field.
- evaluate operations in client, user and target group situations.
- apply critically the ethical principles of the professional field in different situations.

Course material

Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritat opintojakson jonkun muun ryhmän mukana tai mahdollisuuksien mukaan verkkokurssina.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli työskentelet terveysalalla jalkaterveyteen liittyen, voit mahdollisesti suorittaa opintojakson osittain omassa työpaikassasi. Tällöin sovellat mahdollisuuksien mukaan työtehtäviäsi jalkaterapian näkökulmaan. Sovit opettajan kanssa osa-alueista jotka voit suorittaa työssäsi ja loput osa-alueet suoritat verkkoympäristössä tai muun ryhmän mukana esimerkiksi lähitunneilla. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi koululla annettavana näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Student workload

5 x 27h = 135h

Further information

Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa

Qualifications

Clinical practice I and II

Go back to top of page