Hahmojen ja ympäristöjen suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU11-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 01.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Suvi Pylvänen
- Maarit Kalmakurki
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV21KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Tiedät kuinka kirjoittaa hahmokuvauksen, jossa esitetään käsikirjoituksen jäsenten fyysiset ja persoonalliset ominaisuudet.
Tiedät kuinka käyttää perusmuotoja siluettien luomiseen hahmoille ja ympäristöille.
Sinulla on selkeä käsitys ihmisen perustyypeistä ja erottuvista etnisistä piirteistä.
Tiedät kuinka tuottaa sijaintiluettelo ja ympäristösuunnitelma pelisuunnitteluasiakirjan tai komentosarjan perusteella.
Pystyt luomaan hahmojen käännösarkit, ilmeet ja ympäristön tuotantopiirrokset 3D-mallinntajalle.
Sisältö
Kuinka suunnitella hahmon yksilölliset vahvuudet ja heikkoudet sekä heidän piirteet ja taidot?
Kuinka luoda hahmo- ja ympäristösuunnitelmia peleihin?
Kuinka käyttää piirtopöytää?
Kuinka luonnostella pienoiskuvia tutkimalla asettelua ja kameran sijoittelua ympäristösuunnittelussa.
Kuinka käyttää siluettointitekniikoita fyysisen erilaisuuden luontiin hahmoissa ja ilmaistaksesi persoonallisuuden piirteitä?
Kuinka luoda ilmearkki kasvojen reaktioista?
Kuinka maalata grisaille-tekniikalla?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and Colour, and Game Design Research & Sketching or equivalent skills.