3D-hahmosuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU18-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Brenda Jiménez
Vastuuopettaja
Brenda Jiménez
Ryhmät
-
GDKV21KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Pystyt mallintamaan kolmiuloitteisia hahmoja käyttämällä kurssilla opittuja tekniikoita.
Tunnet hahmojen mallinnuksen rajoitukset käyttötarkoituksen perusteella.
Tutustut tekniikoihin, joita peliteollisuudessa käytetään hahmojen suunnittelussa.
Sisältö
Kuinka mallinnat 3D-hahmoja 3D-ohjelmistossa?
Mitkä ovat hahmon mallintamisen eri tekniikat? Milloin käytetään laatikkomallinnustekniikkaa ja reunasilmukkatekniikoita?
Kuinka luoda varusteita hahmoillesi, kuten vaatteita, koruja, työkaluja?
Mikä on sopiva tapa luoda vaatteita reaaliaikaiseen 3D: hen? Minkälaisia teksturointi tekniikoita käytetään vaatteita tai ihoa toteutettaessa.
Kuinka mallintaa hiuksia käyttäen erilaisia tekniikoita.
Mikä on Render Baking?
Opiskelumateriaali
Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Character and environment design, Basics of 3D modelling, and Basics of 2D animation or equivalent skills in human muscle anatomy, animation and character design.