Siirry suoraan sisältöön

Pelien kehitys (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU03-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 01.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Marko Siitonen

Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät

  • GDKV21SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

- Hahmotat pelikehityksen eri vaiheiden tekniikoita, sekä työssä tarvittavat ohjelmistot. Pelienkehitystyökalujen peruskäyttö.
- Osaat eri tuotatomallit ja totetutusprosessin vaiheet.
- Opit perustekniikat tarvittavien sisältöjen toteuttamiseen.
- Opit eri pelinkehitys ohjelmistojen eroavaisuudet ja valitsemaan kuhunkin työhön sopivamman ohjelmiston.
- Opit 2d ja 3d pelinkehitystyökalujen käytön perusteet.

Sisältö

Kuinka pelinkehitystyökaluja käytetään 2D pelin toteuttamiseen.
Kuinka luoda 2D sisältöä peleihin.
Kuinka 2D grafiikkaa toteuttaan ja animoidaan.
Kuinka 3D objekteja käytään pelimoottorissa.
Miten työkaluja käytetään kolmiuloitteisten peliympäristöjen tekemiseen.
Kuinka perusinteraktiot toteutetaan.
Kolmiuloitteisen kentän toteuttaminen pelimoottorilla.

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Totetutetut harjoitustehtävät.