Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointiteknologia ja etäohjaus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EE73-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liikunnanohjaajakoulutus

Opettaja

  • Anna-Kaisa Hokkanen

Vastuuopettaja

Vesa Väänänen

Ryhmät

  • LISA21SP
    Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus

Tavoitteet

Tunnet erilaisia hyvinvointiteknologian työkaluja, tuotteita ja palveluja.
Tunnet liikuntaneuvonnan etäohjauksessa sovellettavia sähköisiä palveluja ja osaat arvioida niiden käytettävyyttä.
Tiedät millaisia mahdollisuuksia erilaiset teknologiset välineet ja pelillisyys tarjoavat liikunnan etäohjaukseen.
Ymmärrät sähköisten palvelujen ja hyvinvointiteknologian eettisiä ja tietoturvaan liittyviä näkökulmia.
Osaat hyödyntää palvelumuotoilua hyvinvointiteknologisten ratkaisujen suunnittelussa ja kehittämisessä.

Sisältö

Mitä digitaalisia ohjelmia, teknologisia välineitä ja menetelmiä voit hyödyntää liikunnanohjaajan työssä?
Miten käytät erilaisia teknologisia sovelluksia liikuntaneuvonnassa ja verkkovalmennuksessa?
Miten hyödynnät pelillisyyttä hyvinvointiteknologisissa ratkaisuissa?
Kuinka suunnittelet ja toteutat etäohjausta ja -neuvontaa asiakaslähtöisesti?
Miten otat huomioon eettisyyden ja tietoturvan hyvinvointiteknologiassa?
Mitä käytettävyydellä tarkoitetaan hyvinvointiteknologisissa ratkaisuissa?
Mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan käyttäjälähtöisessä hyvinvointiteknologiassa?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.