Physiotherapy interventions IV (5 cr)
Code: FT00DU89-3003
General information
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
29.08.2022 - 23.10.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
- Outi Ilves
- Ville Virta
- Miia Kierikki
Teacher in charge
Ville Virta
Groups
-
FTSA21KPPhysiotherapy, full-time studies
Objective
You can plan and implement client-oriented, progressive physiotherapy processes and assess their effects.
You can examine and analyze clients' functional requirements and restrictions.
You can assess and determine the causes of functional ability and common functional disorders of the musculoskeletal system based on clinical reasoning and physiotherapeutic differential diagnosis.
You are able to design and implement training programs that take into account clients' specific needs.
You can to evaluate your own and peers' actions in physiotherapy client situations?
Content
How do you plan and implement client-oriented physiotherapy processes and assess their effectiveness?
How do you examine musculoskeletal functioning and identify musculoskeletal disorders?
How do you use pathophysiologic, physiologic and biomechanical knowledge in planning and implementing musculoskeletal physiotherapy?
How do you plan and implement pre- and post-operative physiotherapy?
How do you use the therapeutic training methods in musculoskeletal physiotherapy?
How do you use therapeutic exercise methods in training various areas of functional activity?
How do you use and justify physical therapy methods appropriately?
How do you use and justify basic taping techniques in order to stabilize joints?
How do you use and justify basic kinesio-taping techniques in order to support musculoskeletal functions?
How do you plan and implement progressive training programs for individuals and for group situations with respect to clients' special needs?
How do you evaluate your own and peers' actions in physiotherapy client situations?
Opiskelumateriaali
Kauranen, K. 2017. Fysioterapeutin käsikirja. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Chattanooga Group. 2005. Intelect Mobile Combo; Käyttäjän käsikirja.
Fysioterapia – lehti 2 / 2005: Teemana fysikaalinen terapia.
Fysioterapia – lehti 2 / 2007: Teemana kipu.
Salminen Mikko & Wegelius Iivo. 2014. Kinesioteippaus. Teoksessa Urheiluvammat -ennaltaehkäisy, hoito, kuntoutus ja kinesioteippaus. VK- kustannus.
Muu opintojaksolla annetta materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Tentit ja muut määräajat
Osaamisen osoittamisen näyttö erikseen sovittuna ajankohtana.
Opiskelijan työmäärä
Lähiopetusta pienryhmässä n. 50 h, itsenäistä harjoittelua ja opiskelua 83h.
Evaluation scale
Approved/Failed
Qualifications
Attending the course requires that the learning outcomes of the semesters I-III have been achieved.