Commercialization of business (5 cr)
Code: MO00DP03-3003
General information
- Enrollment
-
22.08.2022 - 28.08.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
12.09.2022 - 27.11.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Xentre (vanhennettu) – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Teachers
- Marjaana Roponen
- Anna-Liisa Immonen
- Teacher in charge
- Anna-Liisa Immonen
- Groups
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
- Course
- MO00DP03
Objective
You can use the terminology of commercialization.
You are able to experiment and apply the methods of commercialization.
You understand how to launch a profitable business into the markets.
You understand the principles of profitable business operations.
Content
How to collect and analyze knowledge of the markets?
How to collect and analyze possible customers?
What does branding mean? What is commercial communication?
What is customer based marketing?
How to create a profitable business?
Course material
Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita, luvut 2 - 5
Jormakka ym.: Laskentatoimi, 2015 Edita, luvut 7 ja 9
Learn-alustalla olevat videoluennot, linkit, artikkelit ym.
Study forms and methods
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei ryhmätöitä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla teet kaupallistamis- ja hinnoittelusuunnitelman omalle (kuvitteelliselle) yritykselle.
Student workload
133 h itsenäistä verkkotyöskentelyä.
Course part description
Toimintaympäristön analysointi ja markkinoinnin suunnittelu 2,5 op - Marjaana Roponen
Kannattava liiketoiminta 2,5 op - Anna-Liisa Immonen
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Palautettavat raportit ja tentti.
Qualifications
No prerequisites.