Skip to main content

Commercialization of business (5 cr)

Code: MO00DP03-3003

General information


Enrollment
22.08.2022 - 28.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.09.2022 - 27.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Xentre (vanhennettu) – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Teachers
Marjaana Roponen
Anna-Liisa Immonen
Teacher in charge
Anna-Liisa Immonen
Groups
VV2022-2023
Optional studies 2022-2023
Course
MO00DP03
No reservations found for realization MO00DP03-3003!

Objective

You can use the terminology of commercialization.
You are able to experiment and apply the methods of commercialization.
You understand how to launch a profitable business into the markets.
You understand the principles of profitable business operations.

Content

How to collect and analyze knowledge of the markets?
How to collect and analyze possible customers?
What does branding mean? What is commercial communication?
What is customer based marketing?
How to create a profitable business?

Course material

Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita, luvut 2 - 5
Jormakka ym.: Laskentatoimi, 2015 Edita, luvut 7 ja 9
Learn-alustalla olevat videoluennot, linkit, artikkelit ym.

Study forms and methods

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei ryhmätöitä.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla teet kaupallistamis- ja hinnoittelusuunnitelman omalle (kuvitteelliselle) yritykselle.

Student workload

133 h itsenäistä verkkotyöskentelyä.

Course part description

Toimintaympäristön analysointi ja markkinoinnin suunnittelu 2,5 op - Marjaana Roponen
Kannattava liiketoiminta 2,5 op - Anna-Liisa Immonen

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Palautettavat raportit ja tentti.

Qualifications

No prerequisites.

Go back to top of page