Markkinointi digitaalisissa kanavissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: DM00EA36-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
10.01.2022 - 23.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.02.2022 - 30.04.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
- Opettajat
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
- Vastuuopettaja
- Heli Kesämaa
- Ryhmät
-
DMMI22KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
- Opintojakso
- DM00EA36
Tavoitteet
Osaat kuvata ja arvioida miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia voidaan tukea markkinoinnilla digitaalisissa kanavissa.
Osaat arvioida ja kehittää digitaalisiin kanaviin liittyvien ratkaisujen merkitystä, toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana markkinointia digitaalisissa kanavissa.
Osaat mitata ja analysoida digitaalisissa kanavissa toteutetun markkinoinnin tuloksia.
Sisältö
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digitaalisissa kanavissa?
Millaiset ovat käyttäjälähtöiset verkkosivut ja miten liikennettä luodaan ja mitataan?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea markkinointia digitaalisissa kanavissa?
Millainen on toimiva verkkokauppa?
Arviointi
Osaat:
a. Hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa markkinoinnista digitaalisissa kanavissa.
d. Kehittää yrityksen markkinointia digitaalisissa kanavissa.
e. Arvioida digitaalisissa kanavissa toteutetun markkinoinnin tuloksia.
Opiskelumateriaali
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Lisäksi muita asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 7.2.2022 ja päättyy 30.4.2022.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen