Skip to main content

Customer acquisition and selling (5 cr)

Code: DM00EA37-3001

General information


Enrollment
10.01.2022 - 23.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.03.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Management of Digital Marketing
Teachers
Heli Kesämaa
Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
DMMI22KY
Management of Digital Marketing, master studies
Course
DM00EA37
No reservations found for realization DM00EA37-3001!

Objective

You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.

Content

How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?

Evaluation

You can:
d. Develop the company's customer acquisition and sales by using multi-channel.
e. Evaluate customer information that supports customer understanding and justify its use in the development of customer acquisition and sales.

Course material

- Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä

Study forms and methods

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 14.3.2022 ja päättyy 31.5.2022.

Student workload

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Go back to top of page