Asiakashankinta ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: DM00EA37-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
10.01.2022 - 23.01.2022
Ajoitus
14.03.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
-
DMMI22KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.
Sisältö
Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?
Opiskelumateriaali
- Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 14.3.2022 ja päättyy 31.5.2022.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen