Human resource management in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU63-3002
General information
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
07.03.2022 - 01.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Anu Rantanen
Teacher in charge
Anu Rantanen
Groups
-
MRKT20SVTourism and service business, online studies
-
MRMI20SVTourism and Service Business, online studies
Objective
You understand what human resource management involves.
You can identify the steps of recruitment processes.
You know labor law principles.
You become familiar with leadership principles in hospitality business.
You can identify the key tools for measuring operational efficiency in hospitality business.
You know the principles of work wellbeing and lifespan management.
Content
What sectors does human resources management involve?
What factors does work wellbeing management involve?
What are the stages of recruitment?
What are the significance and contents of the labour market and labor law?
How you manage and award knowhow and competence?
What is the significance of lifespan thinking in human resources management?
What does sustainability mean as a part of leadership?
Opiskelumateriaali
Learn alustalla esitetty materiaali sekä muu itse hankittu oppimistehtävien suorittamista tukeva materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti verkossa. Opintojakson alussa on Teams luento, jossa kerrotaan opintojakson suorittamiseen liittyvät asiat. Luento nauhoitetaan ja se on katsottavissa myöhemmin Learn alustan linkin kautta.
Opiskelijan työmäärä
135 tuntia
Further information
verkkototeutus
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti