Skip to main content

Digital marketing in hospitality services (5 cr)

Code: MR00DU58-3004

General information


Enrollment
22.08.2022 - 28.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2022 - 18.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Hanna Ukkola
Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
MRMI21SP
Tourism and Service Business, full-time studies
MRMI22SP
Tourism and Service Business, full-time studies
Course
MR00DU58
No reservations found for realization MR00DU58-3004!

Objective

You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.

Content

What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?

Course material

Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.

Study forms and methods

Lukujärjestyspohjainen toteutus:
Opintojaksoon sisältyy oppitunteja keskeisistä sisältöteemoista

Nopeutettu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.

Työelämään integroitu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään työelämäsidonnainen oppimistehtävä, jonka laajuus on 2 op. Oppimistehtävä toteutetaan ryhmätyönä.

Timing of exams and assignments

Lukujärjestyksen mukaiset oppitunnit. Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa

Student workload

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Go back to top of page