Service knowhow in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU41-3007
General information
Enrollment
03.01.2022 - 16.01.2022
Timing
07.03.2022 - 01.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Tuula Höglund
- Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Tuula Höglund
Groups
-
MRMI22KVTourism and Service Business, online studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena, itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Opintojakso käynnistyy Teamsissä infoluennolla.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla on neljä erilaista arvioitavaa oppimistehtävää seuraavista aihealueista:
- palvelun laadun osatekijät
- asiakkaan palvelupolku
- tilannekohtainen käyttäytyminen asiakaspalvelussa
- eri kulttuureista tulevat asiakkaat.
Eri oppimistehtävien arviointien painotukset sovitaan opintojakson alkaessa. Arviointiasteikko on 1-5.