Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa (5 op)

Toteutuksen tunnus: SP00EN40-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2023 - 11.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Sähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Opettajat
Päivi Lifflander
Tiia Laukkanen
Vastuuopettaja
Päivi Lifflander
Ryhmät
SPSA22SY
Sähköiset palvelut sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk
Opintojakso
SP00EN40
Toteutukselle SP00EN40-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat jäsentää ja arvioida alueen väestön sähköisten palveluiden nykytilaa ja tulevaisuuden tarpeita
Osaat huomioida ja arvioida erilaisten asiakasryhmien palvelutarpeita sähköisten palveluiden suunnittelussa
Osaat suunnitella asiakaslähtöisiä ja asiakasarvoa tuottavia sähköisiä palveluita huomioiden vuorovaikutuksen ja viestinnän ja visuaalisuuden vaatimukset ja tuen tarpeet
Osaat hyödyntää sähköisiä palveluita ryhmä- ja yksilöohjauksen välineenä

Sisältö

Millä menetelmillä jäsennät ja arvioit organisaation sähköisten palveluiden nykytilaa ja tulevaisuuden tarpeita?
Miten arvioidaan ja huomioidaan erilaisten asiakasryhmien (kuten kognitiiviset, fyysiset, affektiiviset, psyykkiset ja sosiaaliset ja käyttäytymisen erityispiirteet) saavutettavuutta sähköisten palveluiden suunnittelussa.
Mitä on asiakasarvo ja miten asiakaslähtöisiä sähköisiä palveluita suunnitellaan huomioiden erilaiset vuorovaikutustavat, viestintä, visuaalisuus ja teknisen tuen tarpeet?
Millaisia sähköisiä välineitä voidaan hyödyntää ryhmä- ja yksilöohjauksessa ja mitä asioita etäohjauksessa tulee huomioida?

Opiskelumateriaali

Suomidigi 2020 tai uusin. Digitaalisten palveluiden asiakaslähtöinen suunnittelu. Suomidigi.fi -sivusto.

Saavutettavuusstandardi

Muu opiskelumateriaali on kuvattu oppimisalustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjaisessa väylässä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen kuukausittain verkkovälitteisesti. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämäyhteistyö on mahdollinen TKI-projektien ja asiantuntijavierailujen osalta lähipäivissä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Vaiheistetut tehtävät on kuvattu oppimisalustalla.
Yhteiskehittämisen suunnitelma esitetään 11.5.2023.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, josta lähipäivinä 20 t ja itsenäistä työskentelyn osuus 115 tuntia. Itsenäinen työskentely sisältää myös pienryhmätyöskentelyä.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöisyys sähköisissä palveluissa -tietoperusta 1 op.
Asiakaslähtöisten sähköisten palvelujen suunnittelua ohjaavat periaatteet ja menetelmiä 2op.
Tiedon yhteentoimivuuden hyödyntäminen 0,5 op.
Sähköisen palvelun yhteiskehittämisen suunnitelma 1,5 op

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajat lehtori Päivi Lifflander ja opettaja Tiia Laukkanen. S-posti: etunimi.sukunimi(at)xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

XAMK:n arviointikriteerit YAMK-arviointikriteerien mukaisesti. Arviointi asteikolla 1-5, hylätty, täydennettävä.

TASO 3:n mukaan opiskelija osaa:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan.
b) ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa.
vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti.
e) arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta.
g) viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä

Siirry alkuun