Customer-orientation in digital service design (5 cr)
Code: SP00EN40-3001
General information
- Enrollment
-
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.01.2023 - 11.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Digital Services in Health Care and Social Services
- Teachers
- Päivi Lifflander
- Tiia Laukkanen
- Teacher in charge
- Päivi Lifflander
- Groups
-
SPSA22SYDigital Services in Health Care and Social Services, master studies
- Course
- SP00EN40
Objective
You are able to structure and assess the current state and future needs of e-services of the population of an area.
You are able to consider and evaluate the service needs of different customer groups when designing e-services.
You know how to design customer-oriented and customer-generating e-services taking into account the requirements of interaction and communication as well as visuality and support needs.
You know how to use e-services as a tool for group and individual counselling.
Content
How do you structure and assess the current state and future needs of e-services?
How to assess and take into account the accessibility of different customer groups (such as cognitive, physical, affective, mental, social and behavioral characteristics) in the desing of e-services?
What is customer value? How are customer-oriented electronic services designed for different methods of interaction, communication, visuals and technical support needs?
What electronic tools can be used in group and individual counselling? What issues should be considered in e-counselling?
Evaluation
Students can:
a. find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise.
b. solve demanding problems in research, development and innovation.
d. be responsible for operations and develop them independently.
g. communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language.
Course material
Suomidigi 2020 tai uusin. Digitaalisten palveluiden asiakaslähtöinen suunnittelu. Suomidigi.fi -sivusto.
Saavutettavuusstandardi
Muu opiskelumateriaali on kuvattu oppimisalustalla.
Study forms and methods
Työviikkopohjaisessa väylässä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen kuukausittain verkkovälitteisesti. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
RDI and work-related cooperation
Työelämäyhteistyö on mahdollinen TKI-projektien ja asiantuntijavierailujen osalta lähipäivissä.
Timing of exams and assignments
Vaiheistetut tehtävät on kuvattu oppimisalustalla.
Yhteiskehittämisen suunnitelma esitetään 11.5.2023.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, josta lähipäivinä 20 t ja itsenäistä työskentelyn osuus 115 tuntia. Itsenäinen työskentely sisältää myös pienryhmätyöskentelyä.
Course part description
Asiakaslähtöisyys sähköisissä palveluissa -tietoperusta 1 op.
Asiakaslähtöisten sähköisten palvelujen suunnittelua ohjaavat periaatteet ja menetelmiä 2op.
Tiedon yhteentoimivuuden hyödyntäminen 0,5 op.
Sähköisen palvelun yhteiskehittämisen suunnitelma 1,5 op
Further information
Opettajat lehtori Päivi Lifflander ja opettaja Tiia Laukkanen. S-posti: etunimi.sukunimi(at)xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
XAMK:n arviointikriteerit YAMK-arviointikriteerien mukaisesti. Arviointi asteikolla 1-5, hylätty, täydennettävä.
TASO 3:n mukaan opiskelija osaa:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan.
b) ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa.
vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti.
e) arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta.
g) viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä