Peliprojekti 3 (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00EO97-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Marko Oras
- Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Jani Ahde
Ryhmät
-
POKT22SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
- 16.01.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 23.01.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 30.01.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 06.02.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 13.02.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 20.02.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 05.03.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 12.03.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 19.03.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 26.03.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 02.04.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 09.04.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 16.04.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
- 23.04.2024 08:15 - 16:00, Peliprojekti 5, Peliprojekti 3
Tavoitteet
Osaat soveltaa moduulin opintojaksoilla hankittua osaamista suuremman kokonaisuuden toteuttamiseen.
Osaat itseohjautuvasti toteuttaa pienen pelin tiimissä.
Osaat hyödyntää löytämäänsä tietoa luotettavista tietolähteistä.
Sisältö
Millaisia ominaisuuksia pelimoottorit tarjoavat?
Miten hyödynnät pelimoottorin tarjoamia ominaisuuksia projektissasi?
Miten hyödynnät ohjelmointia pelisi rakentamisessa?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelijan tulee tehdä ja hyväksyttävästi raportoida 135h opiskelijan työtä. Projektit etenee kronologisesti työjärjestyksissä, mutta projektit suoritetaan järjestyksessä aina kun vaadittu työmäärä on hyväksytysti raportoitu
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan raportoidessa piiska-palvelussa (https://piiska.gamelab.fi) 135h ja projektiraportti hyväksytään, niin opiskelja saa Hyväksytty merkinnän Pepissä kyseessä olevaan projektikurssiin.