Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: OT00EK12-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.09.2023 - 15.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Ohjelmistotekniikan koulutus
Opettajat
Juha Ojala
Vastuuopettaja
Juha Ojala
Ryhmät
OTMI21SP
Ohjelmistotekniikka, päivätoteutus
Opintojakso
OT00EK12
Toteutukselle OT00EK12-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.

Sisältö

Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?

Arviointi

Opiskelija osaa

a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumateriaali

Sovitaan opintojakson alussa

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Sovitaan opintojakson alussa

TKI ja työelämäyhteistyö

Sovitaan opintojakson alussa

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Sovitaan opintojakson alussa

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun