Skip to main content

Special education (5 cr)

Code: SO00DT48-3010

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

18.09.2023 - 22.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö

Campus

Kotka Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services

Teachers

  • Maija Olli
  • Eija Vikman
  • Miia Jyräs
  • Tuomo Paakkonen

Teacher in charge

Maija Olli

Groups

  • SOKT22SP
    Social services, full-time studies
  • 18.09.2023 08:45 - 10:15, Aloitus: Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 18.09.2023 10:30 - 12:00, Tutoriaali: Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 18.09.2023 12:45 - 14:15, Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 19.09.2023 08:45 - 10:15, Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 19.09.2023 10:30 - 12:00, Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 21.09.2023 14:30 - 16:00, Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 25.09.2023 08:00 - 10:15, Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 25.09.2023 10:30 - 12:00, Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 26.09.2023 08:45 - 10:15, Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 26.09.2023 10:30 - 12:00, Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 02.10.2023 08:45 - 15:00, Workshop 1: Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 06.10.2023 08:00 - 16:00, Tutustumiskäynnit: Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 10.10.2023 08:45 - 12:00, Workshop 2: Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 17.10.2023 08:45 - 10:15, Tutoriaali: Erityiskasvatus SO00DT48-3010
  • 20.10.2023 09:00 - 15:00, Workshop 3: Erityiskasvatus SO00DT48-3010

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to comprehensive school.
You can define basic concepts and describe professional practices related to special education.
You can account for family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how do laws and norms regulate special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What kind of methods are used in special education?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Opintojakso pitää sisällään luentoja, tutoriaali- ja workshop-työskentelyä sekä oppimistehtäviä.

Tutoriaali ja workshop -työskentelyssä on läsnäolovelvollisuus.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoiden tutustumiskäynnit erityiskasvatuksen toimintaympäristöihin.

Opiskelijan työmäärä

5 op, eli 135 tuntia opiskelijan työtä

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.

Qualifications

Human development and learning