Siirry suoraan sisältöön

Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op)

Toteutuksen tunnus: AV00EN11-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 12.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 100

Koulutus

  • Avoin ammattikorkeakoulu

Opettaja

  • Laura Hakanen

Vastuuopettaja

Laura Hakanen

Ryhmät

  • AVKVLT22SPOV
    Avoin AMK, tradenomi (AMK), polku, verkko

Tavoitteet

Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä. Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.

Sisältö

Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa? Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina? Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa? Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään? Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisympäristössä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintoja nopeuttavassa oppimisväylässä opiskelija voi suorittaa opintojakson sisällön suunniteltua nopeammin itsenäisesti verkossa.

Opintojakson voi suorittaa joustavasti omaan aikatauluun sovittaen, kuitenkin opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää työelämäkontekstiin sovellettavia tehtäviä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 opiskelutuntia. Tuntimäärä on voi vaihdella riippuen opiskelijan opiskelu- ja työhistoriasta sekä opiskelutekniikasta.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakaslähtöinen markkinointi
Asiakkaan ostokäyttäytyminen & kohderyhmät
Digitaalisuus ja monikanavaisuus
Markkinoinnin kilpailukeinot

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tradenomi (AMK), liiketalous verkkopolun opetussuunnitelmaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohde on määräajassa suoritetut oppimistehtävät.

Arvioinnin perusteet:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaavat tiedot

Lisätiedot

Tämä on Xamkin avoimen AMK:n tarjontaan sisältyvä opintojakso.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua avoimen AMK:n opintojaksoille.