Skip to main content

Counselling and participation (5 cr)

Code: SO00CU97-3028

General information


Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Seija Nissinen
Kati Vapalahti
Teacher in charge
Seija Nissinen
Groups
SOMI22SP
Social Services, full-time studies
Course
SO00CU97
No reservations found for realization SO00CU97-3028!

Objective

You are able to plan, implement and evaluate target-oriented counselling by supporting clients' involvement and sense of community.
You know group dynamic models and are able to identify the phenomena related to them.
You are able to apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation.
You understand the process of the client work and the meaning of case management.
You are able to reflect your own strengths and development challenges as a counselor.

Content

How can clients' involvement and sense of community be supported according to the plan in a target-oriented way?
What kind of group dynamic models and phenomena exist?
How can you apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation in different social work environments?
What kind of stages do the client processes involve?
What kind of reflection methods can you use for developing your own work as a counsellor?

Course material

Ilmoitetaan opintojakson Learn -alustalla.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritukseen kuuluu kontaktiopetukseen osallistuminen, tuntitehtävät, palautettava tehtävä sekä tentti. Lisäksi Ammatillinen vuorovaikutus -moduulin yhteinen modululiseminaari. Tarkempi kuvaus kohdassa "Toteutuksen osien kuvaus"

Opintoja nopeuttava väylä:
Vastaavan opintojakson voi suorittaa aikaisempien toteutusten mukana.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus ja muoto määräytyvät opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla on työelämäkytkös: Työelämävieraat/ -vierailut sekä työelämään sovellettavat tehtävät. Ammatillinen vuorovaikutus -moduulin yhteinen moduuliseminaari yhdessä työelämän edustajien kanssa.

Timing of exams and assignments

Ks. alla kohta "Toteutuksen osien kuvaus"

International cooperation

Opintojaksoon kuuluu keväällä 2023 järjestettävä kansainvälisyysviikko.

Student workload

135 h

Course part description

Opintojakso koostuu
- 3 op Sosiaalipedagogiikka ja ryhmien ohjaus: (Kati Vapalahti). Osuus koostuu luennoista ja ryhmätehtävistä, ryhmäohjausharjoitteista sekä niiden reflektoinnista. Keväällä 2022 järjestettävään kansainvälisyysviikkoon osallistuminen. Numeerisesti arvioitava kirjallinen tehtävä.
- 2 op Asiakasprosessi ja palveluohjaus (Seija Nissinen). Osuus koostuu luennoista ja tunneilla tehtävistä harjoitteista sekä oppimispäiväkirja -tehtävästä. Lisäksi Ammatillinen vuorovaikutus -moduulin muiden opintojaksojen kanssa yhteiset simulaatio -harjoitteet lukujärjestyksen mukaisesti (pakollinen).

Lisäksi Ammatillinen vuorovaikutus -moduulin sekä työelämän edustajien kanssa toteutettava yhteinen moduuliseminaari 24.5.2023. Seminaariin osallistuminen on arvioitava suoritus eli läsnäolo pakollinen.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi koostuu opintojakson eri oppimistehtäviin osallistumisesta ja numeerisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta (kaksi kirjallista tehtävää).

Go back to top of page