Digi osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU67-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 18.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
- Mikkelin kampus
- E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Marjut Kasper
- Natalia Kushcheva
Vastuuopettaja
Marjut Kasper
Ryhmät
-
MRKT21SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
VOMITO23SMatkailu, vaihto-opiskelijat
-
MRMI21KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
VOMIIB23SInternational Business, vaihto-opiskelijat
-
MRMI21SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
MRMI21SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
- 29.11.2023 11:00 - 16:00, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3003
- 07.12.2023 12:00 - 13:30, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3003
Tavoitteet
Osaat tunnistaa teknologioiden mahdollisuuksia ja haasteita palvelutuotannossa.
Osaat kuvata ja valita erilaisiin palveluympäristöihin sopivia digitaalisia ratkaisuja.
Osaat selvittää digitaalisen palveluratkaisun vaikutuksia kustannuksiin, palvelun laatuun, käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen.
Osaat suunnitella ja toteuttaa matkailu- ja ravitsemisalaan liittyvän kehittämistehtävän, jossa hyödynnät digiteknologiaa.
Sisältö
Millaisia digitaalisia ratkaisuja voit käyttää osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa?
Miten digitaaliset työkalut ja ratkaisut voivat parantaa palvelutuotannon kilpailukykyä?
Miten voidaan selvittää digitaalisten ratkaisujen vaikutusta palvelun laatuun käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen, kustannuksiin?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)
Opiskelumateriaali
Learnissä oleva materiaali
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Lukujärjestyksen mukaisesti aloitusinfo, teemaluennot, projektityö, virtuaalivierailu
Opintojaksojen teemoina:
1. Digitaalinen asiakaspolku
2. Digitaaliset ratkaisut osana palvelutuotantoa
3.Virtuaalisuus ja virtuaalimatkailu
4. Pelillisyys ja pelit osana palvelutuotantoa
Opintojaksossa tentti, analysointitehtävä sekä käytännön projekti (Thing Link, Seppo, VR tai AR-kokeilu)
TKI ja työelämäyhteistyö
*
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.