Siirry suoraan sisältöön

Digi osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU67-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 18.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

  • Mikkelin kampus
  • E-kampus

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Marjut Kasper
  • Natalia Kushcheva

Vastuuopettaja

Marjut Kasper

Ryhmät

  • MRKT21SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • VOMITO23S
    Matkailu, vaihto-opiskelijat
  • MRMI21KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • VOMIIB23S
    International Business, vaihto-opiskelijat
  • MRMI21SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI21SP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
  • 29.11.2023 11:00 - 16:00, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3003
  • 07.12.2023 12:00 - 13:30, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3003

Tavoitteet

Osaat tunnistaa teknologioiden mahdollisuuksia ja haasteita palvelutuotannossa.
Osaat kuvata ja valita erilaisiin palveluympäristöihin sopivia digitaalisia ratkaisuja.
Osaat selvittää digitaalisen palveluratkaisun vaikutuksia kustannuksiin, palvelun laatuun, käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen.
Osaat suunnitella ja toteuttaa matkailu- ja ravitsemisalaan liittyvän kehittämistehtävän, jossa hyödynnät digiteknologiaa.

Sisältö

Millaisia digitaalisia ratkaisuja voit käyttää osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa?
Miten digitaaliset työkalut ja ratkaisut voivat parantaa palvelutuotannon kilpailukykyä?
Miten voidaan selvittää digitaalisten ratkaisujen vaikutusta palvelun laatuun käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen, kustannuksiin?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)

Opiskelumateriaali

Learnissä oleva materiaali

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Lukujärjestyksen mukaisesti aloitusinfo, teemaluennot, projektityö, virtuaalivierailu

Opintojaksojen teemoina:
1. Digitaalinen asiakaspolku
2. Digitaaliset ratkaisut osana palvelutuotantoa
3.Virtuaalisuus ja virtuaalimatkailu
4. Pelillisyys ja pelit osana palvelutuotantoa

Opintojaksossa tentti, analysointitehtävä sekä käytännön projekti (Thing Link, Seppo, VR tai AR-kokeilu)

TKI ja työelämäyhteistyö

*

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.