Skip to main content

Personal selling (5 cr)

Code: LT00EB08-3003

General information


Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

06.03.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

  • Mikkeli Campus
  • Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Mia Silvenius

Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups

  • LTMI21SM
    Business Management, part-time studies
  • LTMI21SVA
    Business Management, online studies
  • LTMI21SVB
    Business Management, online studies

Objective

You know how to acquire intelligence of customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.

Content

What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
How to implement multi-channel selling?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Tentit ja muut määräajat

Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.

Further information

Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Opintojakson osallistujilla on mahdollisuus osallistua Best Seller 2023 myyntikilpailuun. Alkuerät pidetään 30.3., semifinaali 13.4. ja finaali 13.4.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan. Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experiences 5 ECTS credits