Skip to main content

Sales management and key account management (5 cr)

Code: LT00EB11-3003

General information


Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.10.2023 - 10.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Marika Vartiainen
Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
LTMI21SM
Business Management, part-time studies
LTMI21SVA
Business Management, online studies
LTMI21SVB
Business Management, online studies
Course
LT00EB11
No reservations found for realization LT00EB11-3003!

Objective

You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.

Content

How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?

Course material

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Study forms and methods

Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.

RDI and work-related cooperation

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.

Further information

Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, oppimistehtävä ja kertaustehtäviä.

Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op

Go back to top of page