Sales management and key account management (5 cr)
Code: LT00EB11-3003
General information
- Enrollment
-
06.04.2023 - 21.04.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.10.2023 - 10.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Marika Vartiainen
- Mia Silvenius
- Teacher in charge
- Mia Silvenius
- Groups
-
LTMI21SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI21SVABusiness Management, online studies
-
LTMI21SVBBusiness Management, online studies
- Course
- LT00EB11
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
Course material
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Study forms and methods
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.
RDI and work-related cooperation
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.
Further information
Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, oppimistehtävä ja kertaustehtäviä.
Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op