Skip to main content

Business concepts and service systems in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU56-3006

General information


Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 05.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business

Teachers

  • Hanna Pajari-Seppänen
  • Tuija Silfer-Karppanen

Teacher in charge

Hanna Pajari-Seppänen

Groups

  • MRMI22KV
    Tourism and Service Business, online studies

Objective

You know different hospitality business concepts and service systems.
You are able to define the requirements for successful business.
You familiarize yourself with the principles of planning different hospitality business concepts and service systems.
You are able to find sources of information when planning and developing hospitality business.

Content

What do hospitality business concepts and service systems mean?
What are the requirements for successful hospitality business?
How to plan hospitality business concepts and service systems?

Opiskelumateriaali

Opettajan opintojakson alussa ilmoittama materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena, itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen.
Opintojakso käynnistyy verkossa info- ja orientaatioluennolla.
Lisäksi tarjolla on kaksi vapaaehtoista ohjaustapaamista.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon ei sisälly harjoittelua

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä yhteensä 135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti liiketoimintaan liittyviä käsitteitä
b. etsiä tietoa opintojakson aihealueiden keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.