Siirry suoraan sisältöön

Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU58-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

30.10.2023 - 24.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Hanna Ukkola

Vastuuopettaja

Hanna Ukkola

Ryhmät

  • MRKT22SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • 12.12.2023 17:15 - 17:45, Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3008: Kyselytunti

Tavoitteet

Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.

Sisältö

Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää, joista yksi on pari/ryhmätehtävä ja loput yksilötehtäviä. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla

Opiskelijan työmäärä

135 h.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta & asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Lisäksi opintojaksolla on asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso sisältyy 2. asteen jatkoväyläopintoihin.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.