Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU58-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
30.10.2023 - 24.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
Vastuuopettaja
Hanna Ukkola
Ryhmät
-
MRKT22SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää, joista yksi on pari/ryhmätehtävä ja loput yksilötehtäviä. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta & asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Lisäksi opintojaksolla on asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso sisältyy 2. asteen jatkoväyläopintoihin.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.