Skip to main content

Customer knowhow in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU40-3011

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

04.09.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business

Teachers

  • Laura Pulkkinen

Teacher in charge

Hanna Pajari-Seppänen

Groups

  • MRMI22SP
    Tourism and Service Business, full-time studies
  • 07.12.2023 10:00 - 11:30, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3011

Objective

You can identify the basics and changes in customer behavior.
You can also identify the impact of trends in the field and recognise the meaning of customer understanding in hospitality business.

Content

What factors influence customer behavior and changes in it?
What is the impact of trends in hospitality business?
What are customer processes and customer experiences and their meaning in customership?
How can knowledge of customership be made use of in business and in adding value?

Opiskelumateriaali

Kirjat:

Erikson, T. & Heikkilä, R. 2018. Idiootit ympärilläni: Kuinka ymmärtää muita ja itseään. [Jyväskylä]: Atena. (myös e-kirjana)

Ahvenainen, P., Gylling J. & Leino S. 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: Tee asiakkaistasi faneja. Helsinki: Kauppakamari. (myös e-kirjana)

Löytänä J. & Kortesuo K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. (myös e-kirjana)

Hiltunen Elina. 2017. Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa. Trendit ja ilmiöt. Docendo. (e-kirja)

Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissa

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroidussa väylässä
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Juttele tästä vaihtoehdosta opettajan kanssa heti opintojakson alettua.
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona voit tehdä opintojakson verkkoryhmän mukana.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla vieraillaan Sodan ja rauhan keskus Muistissa.
Järjestetään opiskelijavetoinen paneelikeskustelu työelämän edustajille.
Tehdään Xamk RestoLabille AR/VR-tekniikkaa hyödyntäen pelillinen kokonaisuus ryhmätyönä.

Tentit ja muut määräajat

Ei tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Further information

Opintojaksolla tehdään pari- ja ryhmätöitä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan tehtävien perusteella. Kaikkien tehtävien (tunti-, ryhmä-, pari- ja yksilötehtävät) tekeminen on edellytys opintojakson suorittamiselle.