Skip to main content

Service knowhow in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU41-3011

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

28.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business

Teachers

  • Hanna Ukkola
  • Laura Pulkkinen

Teacher in charge

Hanna Ukkola

Groups

  • MRMI22SP
    Tourism and Service Business, full-time studies
  • 04.09.2023 12:00 - 13:30, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3011
  • 15.09.2023 11:15 - 14:15, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3011
  • 27.09.2023 09:00 - 12:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3011
  • 02.10.2023 12:00 - 15:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3011
  • 17.10.2023 11:00 - 15:00, Vierailu/Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3011
  • 15.11.2023 09:00 - 12:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3011
  • 30.11.2023 13:00 - 15:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3011
  • 11.12.2023 12:00 - 15:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3011

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy Learn oppimisalustalta.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja oppimistehtävien mukaan.Opintojaksolla tutustutaan monipuolisesti toimialaan.
Lähiopetustunneilla on luentoja, tehtäviä, vierailevia luennoitsijoita ja toimipaikkavierailuja. Oppimistehtävänä syvennetään osaamista toimialalasta ja opitaan tiimityötaitoja.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena , itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Oppimistehtävät ovat samat kuin työviikkopohjaisessa toteutuksessa.

Työhön integroitu oppimisväylä
Jos työssäsi on opintojakson sisältöjä vastaavia aihealueita, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin siten, että hallitset ne teoriassa ja käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus ja muoto määräytyvät opintojakson oppimistavoitteiden mukaan. Sovitaan yhdessä opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.