Skip to main content

Service knowhow in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU41-3012

General information


Enrollment
21.08.2023 - 01.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.10.2023 - 24.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Hanna Ukkola
Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
MRKT23SV
Tourism and service business, online studies
Course
MR00DU41
No reservations found for realization MR00DU41-3012!

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Course material

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.

Study forms and methods

Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä ja muutama Teams-luento.

Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä

Kaikki oppimisväylät sovitaan opettajan kanssa opintojakson alkaessa.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Student workload

135 h.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti

Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.

Go back to top of page