Siirry suoraan sisältöön

Tulevaisuuden ennakointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: MU00DT24-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 01.05.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 22

Tutkinto-ohjelma

  • Biotuotemuotoilun koulutus
  • Graafisen muotoilun koulutus
  • Muodin ja puvustuksen koulutus
  • Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus

Opettaja

  • Laura Hakanen
  • KY Opettaja

Vastuuhenkilö

Laura Hakanen

Opiskelijaryhmät

  • MPKV21KP
    Muoti ja puvustus, päivätoteutus

Tavoitteet

Tulevaisuusajattelussa hahmotat mahdollisia, todennäköisiä ja toivottavia tulevaisuuksia, joita lähdet toteuttamaan omassa suunnitteluprosessissasi.

Tunnet erilaisia tulevaisuudentutkimusmenetelmiä, joita opettelet soveltamaan oman työsi ja ammattialasi kehittämisessä.

Sisältö

Mitä menetelmiä on olemassa tulevaisuuden hahmottamiseksi?
Millaisia mahdollisia, todennäköisiä ja toivottavia tulevaisuuksia hahmotat omalla alallasi?
Miten lähdet toteuttamaan niitä omassa ammatissasi?

Opiskelumateriaali

Saatavilla opintojakson Learn alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.

Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Mahdollinen työelämälähtöinen harjoitustyö, jossa aito toimeksianto ulkopuoliselta yhteistyöyritykseltä.

Opiskelijan työmäärä

5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla toteutetaan aiheeseen liittyviä oppimistehtäviä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi