Skip to main content

Social pedagogy and critical education (5 cr)

Code: YP00DU22-3010

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

30.10.2023 - 15.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Civic Activities and Youth Work

Teachers

  • Katja Luukkonen
  • Sari Miettinen

Teacher in charge

Sari Miettinen

Groups

  • YPMI22KP
    Civic Activities and Youth Work, full-time studies
  • 30.10.2023 12:00 - 15:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus YP00DU22-3010
  • 31.10.2023 08:00 - 11:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus YP00DU22-3010
  • 07.11.2023 08:00 - 11:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus YP00DU22-3010
  • 08.11.2023 08:00 - 11:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus YP00DU22-3010
  • 15.11.2023 12:00 - 15:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus YP00DU22-3010
  • 21.11.2023 08:00 - 11:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus YP00DU22-3010
  • 22.11.2023 08:00 - 11:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus YP00DU22-3010
  • 27.11.2023 10:00 - 16:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus YP00DU22-3010
  • 05.12.2023 08:00 - 11:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus YP00DU22-3010
  • 13.12.2023 08:00 - 11:00, Sosiaalipedagogiikka ja kriittinen kasvatus sekä Mediakasvatus ja digitaalinen hyvinvointi

Objective

You recognize the importance and potential of social pedagogy in today's society.
You are able to utilize social pedagogy and critical pedagogy in different kinds of working environments of a community educator.
You can promote the participation and wellbeing of people in the framework of social pedagogy.

Content

What is social pedagogy and what is its significance and potential in today's society?
How can social pedagogy and critical pedagogy be utilized in various community educators' working environments?
How can social pedagogy contribute to people's participation and wellbeing?

Opiskelumateriaali

Nivala, E. & Ryynänen, S. 2019. Sosiaalipedagogiikka. Kohti inhimillisempää yhteiskuntaa. Helsinki: Gaudeamus.
Sosiaalipedagogiset aikakauskirjat.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Itsenäisesti ja ryhmässä tapahtuvaa työskentelyä, luento, oppimistehtävien tekeminen, tenttiin lukeminen ja muu lukeminen, yhteistoiminnallinen oppiminen, mahdollinen vierailukäynti.


Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Itsenäinen oppimistehtävä. Tehtävän saa vastuuopettajalta.

Työhön integroitu oppimisväylä: Sovi erikseen vastuuopettajan kanssa

TKI ja työelämäyhteistyö

Vierailukäyntejä/vierailijoita.
Mahdollisesti työelämän kanssa toteutettava pienimuotoinen projekti.

Tentit ja muut määräajat

Suomeksi
Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

Työviikkopohjainen oppimisväylä: n. 50 h lähiopetusta + 85 h itsenäistä työskentelyä.
Itsenäinen suoritusvaihtoehto: n, 135 tuntia (5 op) opiskelijan työtä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioitavat suoritukset: tehtävät ja tentti.
Sisältää myös itsearvioinnin. Tarkemmat kriteerit ilmoitetaan opintojakson alussa