Game education in youth work (5 cr)
Code: YP00DU34-3002
General information
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
04.09.2023 - 15.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
- Laura Hokkanen
Teacher in charge
Laura Hokkanen
Groups
-
YPMI21SPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
-
YPMI21KPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
- 22.11.2023 22:00 - 23:59, Yökirjasto: Pelikasvatus nuorisotyössä YP00DU34-3002
- 23.11.2023 00:00 - 08:00, Yökirjasto: Pelikasvatus nuorisotyössä YP00DU34-3002
- 24.11.2023 11:45 - 14:45, Pelikasvatus nuorisotyössä YP00DU34-3002
- 30.11.2023 09:00 - 12:00, Pelikasvatus nuorisotyössä YP00DU34-3002
- 08.12.2023 08:00 - 11:00, Pelikasvatus nuorisotyössä YP00DU34-3002
Objective
You understand gaming as a phenomenon in culture and society.
You can analyze gaming from an educational perspective and recognize the positive effects of gaming.
You can recognize the signs of problem playing and prevent the drawbacks of problem playing.
You can evaluate the potential of games and gaming in youth work.
You can design playful and visualization-based implementation of gaming for the contents of youth work.
You know the digital platforms and environments that can be used in gamification in the field of youth work.
You can promote the implementation of age limits, copyrights and security aspects of gaming.
Content
What do games, gamification and gamifying mean?
How can game education support a young person's positive relationship with gaming?
How can gamification be used to visualize the content, forms and processes of youth work?
What are the benefits of gamification in youth work?
How to identify problem gaming and find the right ways to tackle it?
Opiskelumateriaali
Jokaisen viikon tehtäväksiantoa varten opiskelija saa tutustuttavakseen taustamateriaalin video- ja tekstimuodossa Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso on rakennettu lukukauden mittaiseksi peliksi, jossa edetään pienryhmissä viikoittaisten työelämän tehtäväksiantojen mukaan. Samalla tarkastellaan pelikasvatuksen erilaisia toteutusmuotoja yhteistoiminnallisesti. Ennen kunkin viikon lähiopetusta opiskelija saa tutustuttavakseen uuden tehtäväksiannon ja siihen liittyvän teoria- sekä vinkkiosion. Lähiopetuksessa keskitytään toiminnalliseen pienryhmätyöskentelyyn, jota ohjaa ja tukee opettaja. Opintojakson teemat jakaantuvat seuraavasti: pihapelit, koodaus, kaupunkiseikkailu, robotiikka, lisätty todellisuus ja pakopelit, digitaalinen pelaaminen, lautapelit, pelihaitat, roolipelaaminen sekä maker-kulttuuri ja pelijamit.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Kurssin voi suorittaa itsenäisesti verkkototeutuksena. Ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson työpaikallasi yhteistyöverkostoja hyödyntäen joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä ennen opintojakson alkua vastuuopettajaan ja sovi työsi opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Englanniksi
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla ratkotaan viikoittain työelämän toimeksiantoja pelikasvatuksen menetelmin.
Opiskelijan työmäärä
1op vastaa 27h työmäärää.
Further information
Työviikkopohjaiseen oppimisväylään kuuluu yksi yötoteutus viikolla 47.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää:
1. työviikkopohjaisessa toteutuksessa
- aktiivista osallistumista opetukseen
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista
2. opintoja nopeuttavalla oppimisväylällä
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista verkkokurssilla
3. työhön integroidulla oppimisväylällä
- hyväksyttyä osaamisen näyttöä