Skip to main content

Customer-oriented marketing (5 cr)

Code: LT00AA93-3069

General information


Enrollment

21.08.2023 - 01.09.2023

Timing

04.09.2023 - 22.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Business

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

10 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Turvallisuusala

Teachers

  • Marja-Leena Koskinen

Teacher in charge

Marja-Leena Koskinen

Groups

  • TUSA23SP
    Business Management, safety and security, full-time studies

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2021.
Opintojaksoalustalle linkitetyt videotallenteet ja muut sähköiset aineistot.

Yksilölliset oppimisväylät

Osittain monimuotototeutuksena toteutettava opintojakso, johon sisältyy sekä itsenäistä työskentelyä että lähiopetusta. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Opettaja:
Markkinoinnin lehtori Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5