High risk clients in podiatry (5 cr)
Code: JT00DK98-3003
General information
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
01.01.2023 - 31.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Teachers
- Anni Issakainen
- Laura Saar
Teacher in charge
Anni Issakainen
Groups
-
JTSA21SMPodiatry, part-time studies
Objective
You deepen your knowledge and skills concerning clients with special needs in podiatry and clients with exceptionally high tendency to suffer from foot lesions (the elderly, handicapped or people with an underlying disease causing feet strain, burden of living such as poor nutrition, immobility and excessive alcohol consumption and hobbies and sports that overload the feet).
You know what "high risk foot" means in international terminology.
You know high risk clients’ preventive and conservative treatments for foot injuries and familiarize yourself with operational and orthopedic actions.
You know the effects of the lymphatic system on the lower limbs.
You identify new technologies for the management of high risk clients.
Content
Who are high risk clients in podiatry?
What does "high risk foot" mean in an international perspective?
What are the preventive, conservative and operative procedures with high risk foot patients?
When and why do you implement vascular surgery, plastic surgery and radiology in high risk foot patients?
How does the lymphatic system affect the lower extremities?
What new technologies are in use?
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla olevat materiaalit ja tehtäviin mahdolliset kirjallisuushaut, Käypähoitosuositukset
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Verkkototeutus - Perehdyt itsenäisesti Learnissa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hakea hyväksilukua opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Työhön integroitu oppimisväylä
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Tentit ja muut määräajat
Tenttien ajankohdat sekä tehtävien palautuspäivämäärät sovitaan opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Toteutuksen osien kuvaus
Learn-alustalla materiaalit:
Luentoja, esityksiä, linkkejä, keskusteluita, tehtäviä (High Risk Foot -posterit)
Rakentuu luennoista, tehtävistä, projekteista ja tentistä
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b) etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c) hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d) toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e) käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f) toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g) perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaaisesti
Qualifications
Preventive podiatry and project
Practical training: Podiatry I and II