Rehabilitation process and service system (5 cr)
Code: HY00ED65-3008
General information
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
16.01.2023 - 14.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
- Degree Programme in Physiotherapy
- Degree Programme in Naprapathy
Teachers
- Laura Saar
- Ville Virta
Groups
-
JTSA21SMPodiatry, part-time studies
-
FTSA22KPPhysiotherapy, full-time studies
Objective
You can define social, health and rehabilitation services and their meaning for the welfare of Finns.
You understand clients' rights and participation as users and developers of social and health care services.
You are aware of the individual factors influencing clients' every-day coping and rehabilitation processes.
You are aware of the ways to empower your clients' participation during rehabilitation processes.
You are familiar with the ways to promote rehabilitation processes and every-day coping at the individual, group and population levels by making use of living environments and multi-professional services.
Content
How are social, health and rehabilitation services organised in Finland? What is their meaning and how do they affect the welfare of the population?
What are clients' rights and participation as users and developers of social and health care services?
What is service guidance and its role in the rehabilitation process?
How do you identify the individual factors influencing clients' every-day life and rehabilitation process?
How do you promote clients' participation in goal-setting, planning, implementation and evaluation to enhance every-day activities?
How do you promote rehabilitation processes at individual, group and population levels by making use of living environments and multi-professional services (incl. ICF, GAS)?
Opiskelumateriaali
Learnissa on opiskeluun liittyviä aineistoja ja linkkejä. Oppimistehtävät edellyttävät myös itsenäistä tiedonhakua.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina Learn-opiskeluympäristössä. Opintojakso sisältää yksillö- ja paritehtäviä, joihin sisältyy haastattelu, verkkokeskustelua sekä muiden opiskelijoiden tehtävien opiskelua ja vertaiskommentointia. Voit perehtyä Learnissa opiskeluaineistoihin ja tehdä oppimistehtävät oman aikataulusi mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä / Monimuotoisesti opiskelevat:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina Learn-opiskeluympäristössä. Opintojakso sisältää oppimistehtäviä, joihin sisältyy haastattelu, verkkokeskustelua ja tehtävien vertaiskommentointia. Voit perehtyä Learnissa opiskeluaineistoihin ja tehdä oppimistehtävät itsenäisesti oman aikataulusi mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina Learn-opiskeluympäristössä. Opintojakso sisältää oppimistehtäviä, joihin sisältyy haastattelu, verkkokeskustelua ja tehtävien vertaiskommentointia. Voit perehtyä Learnissa opiskeluaineistoihin ja tehdä oppimistehtävät itsenäisesti oman aikataulusi mukaan.
Tentit ja muut määräajat
Tehtävien palautuksille on tietyt määräajat, joista opiskleija saa tiedon opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
5op = 135h opiskleijan työtä
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutus on jaettu tehtävien mukaisesti kolmeen osuuteen.
Tehtävä 1. haastattelutehtävä kuntoutumisprosessista.
Tehtävä 2. verkkokeskustelutehtävä palvelujärjestelmästä.
Tehtävä 3. Esitys-tehtävä kuntoutusalan asiantuntijaosaamisesta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaat
a. Osaat käyttää keskeisiä tietolähteitä
b. Osaat käyttää johdonmukaisesti aiheeseen liittyviä ammattikäsitteitä.
f. osaat toimia pienryhmän jäsenenä osaamistasi jakaen ja rakentavasti muita tehtäviä kommentoiden.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Tehtävä 1 arvioidaan numeerisesti, tehtävät 2 ja 3 arvioidaan hyväksytty - hylätty (/täydennettävä)