Skip to main content

Business game (5 cr)

Code: BI00DW12-3002

General information


Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2023 - 22.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Electrical Engineering, Building Services and Material Technology
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Bioproduct Technology
Teachers
Matti Koivisto
Groups
BISA21SP
Bioproduct Technology, full-time studies
Course
BI00DW12
No reservations found for realization BI00DW12-3002!

Objective

You are able to recognise the interrelations of business enterprises and participate in a company's business planning.

You are able to apply your professional knowledge and skills in simulated business decision-making situations.

You are able to analyse the activities of an enterprise by making calculations and using statistical data in order to support decision making.

You are able to work as a member of a team in a simulated business competition and make entrepreneurial decisions when pressed for time and having incomplete information.

Content

How does an enterprise operate, and what are the interrelations of different activities?

How to plan, budget, implement and analyse the activities of an enterprise?

How do the competitors behave and how do the decisions of competitors influence the decision-making of the enterprise?

Course material

Opintojaksolla käytettävä opintojakson opettajan laatima opiskelumateriaali on kokonaisuudessaan Xamkin oppimisympäristössä.

Study forms and methods

Mikäli opiskelijalla on riittävän laajaa omakohtaista kokemusta yrittämisestä, hänen on mahdollista suorittaa opintojakso yritystoimintaansa liittyvällä näyttökokeella. Yrityskokemuksen riittävyyden arvioi opintojakson opettaja tapauskohtaisesti.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla käytetään lukuisia yritysesimerkkejä valottamaan tarkasteltavia asioita eri näkökulmista.

Timing of exams and assignments

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena, jossa on itsenäisten ja ryhmissä tehtävän opiskelun lisäksi neljä lähiopetuskertaa Savonlinnassa.

Further information

OPINTOJAKSON AIKATAULU VIIKKOTASOLLA ON SEURAAVA:
Viikko 36: Opintojakso alkaa (Lähiopetus - Savonlinna) 3 tuntia
Viikko 37: Opiskelijat ilmoittavat ryhmät ja Kotitehtävän 1 dead line (Learn)
Viikko 38: Pelin 1. kierros (vuosi 1): ohjeet (Lähiopetus - Savonlinna) 3 tuntia
Viikko 39: Pelin vuoden 1 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 40: Pelin vuoden 1 tulokset ja vuoden 2 tehtävien anto (Learn)
Viikko 41: Pelin vuoden 2 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 42: Pelin vuoden 2 tulokset ja vuoden 3 tehtävien anto (Lähiopetus - Savonlinna) 3 tuntia
Viikko 44: Pelin vuoden 3 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 45: Pelin vuoden 3 tulokset ja vuoden 4 tehtävien anto (Learn)
Viikko 46: Projektipelin palautuksen dead line
Viikko 47: Pelin vuoden 4 tehtävien palautus (Learn)
Viikko 48: Pelin vuoden 4 tulokset, kierroksen 5 pelaaminen ja kotitehtävä 2 (Lähiopetus - Savonlinna) 3 h
Viikko 49: Kotitehtävän 2 palautus (Learn)
Viikko 50: Yhteenveto ja tulokset (Learn ja Peppi)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla ei ole tenttiä vaan arviointi perustuu henkilökohtaisiin kotitehtäviin ja ryhmätyönä tehtäviin raportteihin.

Go back to top of page