Siirry suoraan sisältöön

Toimitusketjun hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AB01-3035

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2023 - 01.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
14 - 40
Koulutus
Degree Programme in Digital International Business
Opettajat
Slaveya Hämäläinen
Vastuuopettaja
Jagat Kunwar
Ryhmät
IBKV21SP
Digital international business, full-time studies
Opintojakso
LT00AB01
Toteutukselle LT00AB01-3035 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat määritellä yrityksen tilaus- ja toimitusketjuprosessin. Osaat perustella tilaus- ja toimitusketjun merkityksen yrityksen kannattavuuteen. Osoitat perehtyneisyyttä yrityksen logistiikan kokonaisuuteen. Osaat kuvailla toiminnanohjausjärjestelmän merkityksen tilaus- ja toimitusketjussa. Osaat käyttää toiminnanohjausjärjestelmän perustoimintoja.

Sisältö

Miten tilaus- ja toimitusketju muodostuu? Miten tilaus- ja toimitusketju vaikuttaa yrityksen kannattavuuteen? Mikä on logististen päätösten merkitys yrityksen toiminnassa? Kuinka toiminnanohjausjärjestelmä auttaa tilaus- ja toimitusketjun hallinnassa? Millaisia ovat toiminnanohjausjärjestelmän perustoiminnot ja –raportit?

Opiskelumateriaali

The course material consists of lecture notes and materials posted in the Learn platform. The following textbook is recommended as a supplementary source.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Individual study tracks can be negotiated with the instructor. It will be available only if the student can provide sufficient basis for such implementation. There can be a pre-test to assess the students’ ability and suitability to complete the course individually.

TKI ja työelämäyhteistyö

The tasks will support students’ own thesis work. Tasks can be part of the students’ own project to support development work at their own organization if they are employed. Guest lecturers and company related projects are possible from existing RDI projects at XAMK or sourced locally.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

There is no written exam at the end. There will be maximum five theme tasks corresponding to the pre-defined module in the Learn platform.

Kansainvälinen yhteistyö

Students have possibilities to complete theme tasks in international and multicultural groups. The case assigned for the theme specific project report can involve collaborating with SMEs aiming to internationalize abroad.

Opiskelijan työmäärä

The maximum five theme specific tasks will all carry equal weights. The theme tasks will be completed concurrently with the discussion of the theme background material. The tasks deadline will be evenly spread throughout the duration of the course to balance the student workload.

Toteutuksen osien kuvaus

What is the structure of a supply chain? How does the supply chain affect the profitability of the company? What is the significance of logistical decisions for the company? How does ERP help in controlling the supply chain? What basic functions and reports are there in an ERP system?

Lisätietoja opiskelijoille

Please contact slaveya.hamalainen@xamk.fi directly for further information.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Students can
a. systematically use professional vocabulary
b.look for information in the key information sources of the field
d. work together with customers, users and target groups

Esitietovaatimukset

Yritystoiminta ja yrittäjyys sekä Yrityksen talous tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun