Skip to main content

Advanced tools for development (5 cr)

Code: YT00CV30-3006

General information


Enrollment

04.08.2023 - 03.09.2023

Timing

01.09.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4.5 op

Mode of delivery

10 % Contact teaching, 90 % Distance learning

Unit

Metsätalouden ja ympäristöteknologian koulutusyksikkö

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Environmental Technology

Teachers

  • Arto Sormunen

Teacher in charge

Arto Sormunen

Groups

  • YTMI23SY
    Environmental Technology, master studies
  • 20.09.2023 08:30 - 11:45, Kehittämisen työkalut YT00CV30-3006, Kehittämisen työkalut YT00CV30-3005
  • 18.10.2023 08:30 - 11:45, Kehittämisen työkalut YT00CV30-3006, Kehittämisen työkalut YT00CV30-3005
  • 15.11.2023 12:30 - 16:00, Kehittämisen työkalut YT00CV30-3006, Kehittämisen työkalut YT00CV30-3005
  • 08.12.2023 12:30 - 16:00, Kehittämisen työkalut YT00CV30-3006, Kehittämisen työkalut YT00CV30-3005

Objective

You will be able to observe changes and development in the built environment.
You will be able to create and define the research issues related to the development of the built environment, living environment, and energy efficiency.
You will be able to use relevant literature in research and development project planning. You will be able to critically evaluate the reliability of reference material.
You know how to plan project plan in your own field.
You will be able to do research and development project in a way that the results of the reliability and recoverability will be compromised.
You will be able to report research and development project in the field of built environment, living environment and energy efficiency according the rules but having also high professional competence

Content

What kind of changes and development can be seen in the built environment?
What is a good project plan and thesis?
How does your thesis contribute to your organization's activities?
What kind of data collection methods is the use?
What kind of research methods is in use and what are the general principles of them?
How to implement applied research?
How the research results are evaluated reliability?
How do you report your research in your organization?

Opiskelumateriaali

Opiskelijoille jaettava materiaali sähköisessä muodossa (Learn).

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Mahdollisuuksien mukaan.

Kansainvälinen yhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, josta lähiopetusta on 20 tuntia. Opiskelijan itsenäistä opiskelua on 115 tuntia.

Assessment criteria, approved/failed

Arvioinnissa käytetään alla olevia kriteereitä:
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä

Further information

Opintojakson aikana kukin opiskelija ideoi ja suunnittelee omaa opinnäytetyöprojektia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Arvionti perustuu itsenäisesti tehtyihin harjoitustehtäviin ja aktiiviseen läsnäoloon.

Qualifications

A Bachelor’s degree in a suitable field