Rahapeliongelmien kohtaamisen perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: AV00CU88-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.03.2023 - 31.03.2023
Ajoitus
02.02.2023 - 01.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 40
Koulutus
- Terveydenhoitajakoulutus
- Sosionomikoulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
Opettaja
- Mauno Saksio
Vastuuopettaja
Mauno Saksio
Ryhmät
-
VV2022-2023Valinnaiset opinnot 2022-2023
Tavoitteet
Osallistujalla on perustietoa ja työvälineitä rahapeliongelman kohtaamiseen asiakas- ja potilastyössä.
Sisältö
- Rahapeliongelmien kohtaamisen perusteet 2 op
- Hoito- ja kuntoutusmenetelmät rahapeliongelmissa 2 op
- Rahapelaajan läheiset 1 op
Koulutuksen alussa opiskelija laatii yksilölliset oppimistavoitteensa.
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla rahapeleihin liittyvää materiaalia, sekä ehkäisevästä työstä, peliongelmia kohtaavien kohtaamisesta, pelaajien omaisten auttamisesta sekä pelaajan kanssa tehtävästä muutokseen johtavasta työstä. Materiaali koostuu asiantuntijoiden laatimista artikkelieista sekä podcasteista ja videoista.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
THL:n laatima verkko-opiskelukurssi. Opintojaksolla on viisi teemaa ja niihin jokaiseen liittyy oppimistehtävä. Opintojakson suorittaminen edellyttää perehtymistä Learn-alustalla olevaan materiaaliin sekä kussakin teemassa olevan oppimistehtävän tekemistä. Opintojakso avautuu 2..2.2023 ja noin viikkoa aikaisemmin opiskelijat pääsevät tutustumaan opintojakson sisältöön
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei ole
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Viisi oppimistehtävää Learn-alustalla
Opiskelijan työmäärä
5 op:tä.
Toteutuksen osien kuvaus
Opiskelija etenee Learn-alustalla olevien teemojen mukaisesti perehtyen kunkin teeman materiaaliin sekä tehden kirjalliset oppimistehtävät. Oppimistehtävien pituus vaihtelee yhdestä A¤:stä muutaman sivun mittaisiin kirjoituksin jotka edellyttävät perehtymistä oman kunnan palvelujärjestelmiin.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Viisi oppimistehtävää