Skip to main content

Implementing client-centred interventions (5 cr)

Code: LI00EH61-3001

General information


Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.10.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Tiina Aho
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
LISA21KP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EH61
No reservations found for realization LI00EH61-3001!

Objective

You can make observations about the progress of training processes.
You understand how changes in clients' lives affect training processes.
You can deal with problems of training processes and make changes when necessary.
You are able to communicate with clients and support them with client-centred methods and different support methods during the processes.

Content

How to follow the progress of training processes?
How to account for clients' life situations in training processes?
How do you identify and deal with problems in training processes?
What communication methods do you use in supporting and motivating clients?
What support methods can you use during training processes?

Course material

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin.

RDI and work-related cooperation

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Timing of exams and assignments

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Student workload

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Further information

Opintojakso nivoutuu osaksi laajempampaa asiakaslähtöisen intervention teemakokonaisuutta 15 op.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Go back to top of page