Skip to main content

Customer-oriented marketing (5 cr)

Code: LT00AA93-3075

General information


Enrollment
02.01.2023 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.02.2023 - 28.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Katariina Palmu
Teacher in charge
Katariina Palmu
Groups
LTKV23KM
Business management, full-time studies
Course
LT00AA93
No reservations found for realization LT00AA93-3075!

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Course material

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tutustutaan tarkemmin vähintään yhden yrityksen markkinointiratkaisuihin.
Opiskelija voi hyödyntää opintojaksolla omaa yritystään tai hyvin tuntemaansa yritystä ja tehdä näihin opintojakson case-tehtävät.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla ei järjestetä tenttiä.
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.

Student workload

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla.

Go back to top of page