Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3075
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.01.2023 - 15.01.2023
Ajoitus
13.02.2023 - 28.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Katariina Palmu
Vastuuopettaja
Katariina Palmu
Ryhmät
-
LTKV23KMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tutustutaan tarkemmin vähintään yhden yrityksen markkinointiratkaisuihin.
Opiskelija voi hyödyntää opintojaksolla omaa yritystään tai hyvin tuntemaansa yritystä ja tehdä näihin opintojakson case-tehtävät.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei järjestetä tenttiä.
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla.