Skip to main content

Customer-oriented marketing (5 cr)

Code: LT00AA93-3075

General information


Enrollment

02.01.2023 - 15.01.2023

Timing

13.02.2023 - 28.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Katariina Palmu

Teacher in charge

Katariina Palmu

Groups

  • LTKV23KM
    Business management, full-time studies

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tutustutaan tarkemmin vähintään yhden yrityksen markkinointiratkaisuihin.
Opiskelija voi hyödyntää opintojaksolla omaa yritystään tai hyvin tuntemaansa yritystä ja tehdä näihin opintojakson case-tehtävät.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei järjestetä tenttiä.
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.

Opiskelijan työmäärä

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla.