Siirry suoraan sisältöön

Pelien liiketoiminta ja digitaalinen talous (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU20-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

15 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Suvi Pylvänen
  • Ivan Lugovoy
  • Sabine Suorsa

Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät

  • GDKV21SP
    Game design, full-time studies
  • 29.11.2023 09:00 - 11:30, Game business and digital economy GD00CU20-3007
  • 04.12.2023 12:30 - 15:00, Game business and digital economy GD00CU20-3007
  • 07.12.2023 09:45 - 11:45, Game business and digital economy GD00CU20-3007
  • 12.12.2023 09:00 - 11:00, Pitching + tech test

Tavoitteet

Olet tietoinen peliteollisuuden erilaisista liiketoiminta- ja tulomalleista, kuten freemium ja premium.
Tunnet perusperiaatteet, kuinka valittu liiketoimintamalli vaikuttaa pelin suunnittelupäätöksiin.
Ymmärrät digitaalitalouden perusperiaatteet.
Olet tietoinen peleistäsi markkinoinnin ja mainostamisen eri kanavista.
Ymmärrät yrittäjyyden perusteet ja kuinka arvioida tulologiikkaa.

Sisältö

Kuinka pelin liiketoimintamalli vaikuttaa pelisuunnitteluun?
Mitä eroja ovat kaupallistamismalleissa, kuten premium-, freemium- ja paymium-mallit?
Kuinka tytäryhtiömarkkinointia, mikrotarjouksia, tilauksia ja markkinointia käytetään peleissä tulolähteenä?
Kuinka kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma pelillesi?
Mitä pitää ottaa huomioon käynnistettäessä ja miten arvioida sen kannattavuus?

Opiskelumateriaali

Videot ja linkit Learnissä.
Webinaarit.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutetut yksilö- ja ryhmätyöt.

Esitietovaatimukset

Basic knowledge of game production required.