Pelien liiketoiminta ja digitaalinen talous (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU20-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Suvi Pylvänen
- Ivan Lugovoy
- Sabine Suorsa
Ryhmät
-
GDKV21KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Olet tietoinen peliteollisuuden erilaisista liiketoiminta- ja tulomalleista, kuten freemium ja premium.
Tunnet perusperiaatteet, kuinka valittu liiketoimintamalli vaikuttaa pelin suunnittelupäätöksiin.
Ymmärrät digitaalitalouden perusperiaatteet.
Olet tietoinen peleistäsi markkinoinnin ja mainostamisen eri kanavista.
Ymmärrät yrittäjyyden perusteet ja kuinka arvioida tulologiikkaa.
Sisältö
Kuinka pelin liiketoimintamalli vaikuttaa pelisuunnitteluun?
Mitä eroja ovat kaupallistamismalleissa, kuten premium-, freemium- ja paymium-mallit?
Kuinka tytäryhtiömarkkinointia, mikrotarjouksia, tilauksia ja markkinointia käytetään peleissä tulolähteenä?
Kuinka kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma pelillesi?
Mitä pitää ottaa huomioon käynnistettäessä ja miten arvioida sen kannattavuus?
Opiskelumateriaali
Videot ja linkit Learnissä.
Webinaarit.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toteutetut yksilö- ja ryhmätyöt.
Esitietovaatimukset
Basic knowledge of game production required.