3D-mallintamisen perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU16-3012
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Brenda Jiménez
Ryhmät
-
GDKV22SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Tunnet 3D-mallinnuksen perusterminologian ja teorian.
Ymmärrät 3D-tilan ja pystyt asettamaan yksiköt ja ruudukon mallinnusta varten.
Hallitset ohjelmiston käyttöliittymän ja osaat etsiä työkaluja mallinnusta varten.
Tunnet teksturoinnin ja varjostuksen perustermit ja osaat lisätä yksinkertaisia materiaaleja malleihisi.
Tunnet tärkeimmät valaistustekniikat ja valaistusterminologian 3D:ssä.
Sinulla on käsitys yhden ja usean ruudun renderoinnin perusteista.
Sisältö
Mikä on 3D-mallintaminen? Mikä on monikulmio ja kuinka monikulmiot toimivat 3D-tilassa mallien luomiseen? Mitkä ovat 3d mallien komponentit ja elementit?
3D-mallinnuksen perusteet? Kuinka manipuloida ja deformoida monikulmioita mallin luomisessa?
Kuinka hyödynnät erilaisia tekniikoita ja työmenetelmiä? Mitä työkaluja tarvitaan eri tekniikoille ja milloin niitä käytetään?
Arviointiasteikko
1-5