Siirry suoraan sisältöön

Hahmojen ja ympäristöjen suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU11-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

15 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Nicholas Sweetman
  • Maarit Kalmakurki

Ryhmät

  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies
  • 24.11.2023 08:30 - 11:30, Character and environment design GD00CU11-3011
  • 01.12.2023 08:30 - 11:30, Character and environment design GD00CU11-3011
  • 15.12.2023 12:00 - 15:00, Character and environment design GD00CU11-3011

Tavoitteet

Tiedät kuinka kirjoittaa hahmokuvauksen, jossa esitetään käsikirjoituksen jäsenten fyysiset ja persoonalliset ominaisuudet.
Tiedät kuinka käyttää perusmuotoja siluettien luomiseen hahmoille ja ympäristöille.
Sinulla on selkeä käsitys ihmisen perustyypeistä ja erottuvista etnisistä piirteistä.
Tiedät kuinka tuottaa sijaintiluettelo ja ympäristösuunnitelma pelisuunnitteluasiakirjan tai komentosarjan perusteella.
Pystyt luomaan hahmojen käännösarkit, ilmeet ja ympäristön tuotantopiirrokset 3D-mallinntajalle.

Sisältö

Kuinka suunnitella hahmon yksilölliset vahvuudet ja heikkoudet sekä heidän piirteet ja taidot?
Kuinka luoda hahmo- ja ympäristösuunnitelmia peleihin?
Kuinka käyttää piirtopöytää?
Kuinka luonnostella pienoiskuvia tutkimalla asettelua ja kameran sijoittelua ympäristösuunnittelussa.
Kuinka käyttää siluettointitekniikoita fyysisen erilaisuuden luontiin hahmoissa ja ilmaistaksesi persoonallisuuden piirteitä?
Kuinka luoda ilmearkki kasvojen reaktioista?
Kuinka maalata grisaille-tekniikalla?

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Drawing and painting, Composition and Colour, and Game Design Research & Sketching or equivalent skills.