Inbound marketing (5 cr)
Code: LT00DT82-3002
General information
Enrollment
02.01.2023 - 15.01.2023
Timing
06.03.2023 - 14.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Laura Hakanen
Teacher in charge
Laura Hakanen
Groups
-
LTKV20SP3Business, full-time studies
-
LTKV21KM5Business, part-time studies
-
LTKV20KM5Business, part-time studies
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
-
LTKV21SP3Business, full-time studies
Objective
You can utilize the principles of inbound marketing and public relations in creating marketing-related content.
You can use the inbound marketing tools.
You can produce personalized content and influencer marketing.
Content
What is inbound marketing and what are its tools?
How to create visibility through search engine optimization (SEO) as part of inbound marketing?
How to design personalized content marketing/PR messages (e.g. blogs in Wordpress, newsletters) to attract customers?
How to use opinion leaders and influencers as part of an inbound marketing campaign?
What is storytelling and how to utilize it in marketing?
Opiskelumateriaali
Oppimisalustan materiaali ja siellä ilmoitettu kirjallisuus.
Yksilölliset oppimisväylät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöinen oppimistehtävä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu oppimistehtäviin, vertaisarvioon ja itsereflektioon.
Arvioinnin perusteet:
Opiskelija osaa
-käyttää johdonmukaisesti inbound markkinoinnin ammattikäsitteitä
-hahmottaa inbound markkinoinnin ja suhdetoiminnan tehtäväkokonaisuuksia
-työskennellä kansainvälisen tiimin jäsenenä tuottaakseen personoitua sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia
-valita ja hyödyntää tarkoituksenmukaiset inbound-markkinointi työkalut sisällön tuottamiseksi verkossa