Asiakashankinta ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: DM00EA37-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
09.01.2023 - 29.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
15.03.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
- Opettajat
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
- Vastuuopettaja
- Heli Kesämaa
- Ryhmät
-
DMMI23KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
- Opintojakso
- DM00EA37
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.
Sisältö
Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 13.3.2023 ja päättyy 31.5.2023.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen