Siirry suoraan sisältöön

Tutkimuksellinen kehittäminen liiketoiminnassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: DM00EA35-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

09.10.2023 - 10.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)

Opettaja

  • Hoa Ngo
  • Atte Reijonen
  • Heli Kesämaa

Vastuuopettaja

Heli Kesämaa

Ryhmät

  • DMMI23KY
    Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk

Tavoitteet

Osaat arvioida oman alasi ajankohtaisia tutkimus- ja kehittämistarpeita ja hankkia luotettavaa tietoa kehittämisen taustaksi.
Osaat valita ja perustella tarkoituksenmukaisen lähestymistavan ja tutkimus-/ kehittämismenetelmät.
Tunnet opinnäytetyön toteuttamisen prosessin ja osaat laatia opinnäytetyön tutkimussuunnitelman

Sisältö

Miten tunnistat ja määrittelet kehittämistarpeen käytännölliset, teoreettiset ja tutkimukselliset lähtökohdat?
Millaisia tutkimisen ja kehittämisen lähestymistapoja on (tutkimusstrategiat)?
Miten hankitaan empiiristä tutkimus- ja kehittämisaineistoa?
Mitä tarkoittaa hyvä tieteellinen käytäntö ja tutkimusetiikka?
Miten yamk-opinnäytetyö suunnitellaan?

Opiskelumateriaali

- Opintojaksolla tutkimuksen tekemistä ja kehittämistyötä tarkastellaan liiketoiminnan näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Teams-tapaamisia ja luentoja
- Suoritukset esim. kertaustenttejä, soveltavia tehtäviä, oman opinnäytetyön suunnittelua

Yksilölliset oppimisväylät

Tämän opintojakson voi suorittaa täysin etänä. Opintojakso antaa valmiudet koulutuksen yamk-opinnäytetyön käynnistämiseen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla pohditaan oman yrityksen tai organisaation kehittämiseen liittyviä aiheita ja kysymyksiä.

Tentit ja muut määräajat

Lähipäivä Mikkelin kampuksella 10.10.23, jossa tämän opintojakson luentoja klo 13 - 16 (yhteinen päivä opintojaksojen Sisältömarkkinointi ja Asiakaskokemus kanssa).

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Tarkemmat aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h, joka sisältää itsenäisen työskentelyn ja luennot.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Tutkimus ja kehittäminen 3 op ja Määrällinen tutkimus 2 op.
Molemmat osiot arvioidaan erikseen.

- 3 op painoarvo loppuarvosanasta on 60 %
- 2 op painoarvo loppuarvosanasta on 40 %

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso antaa valmiudet liiketalouden yamk-opinnäytetyön käynnistämiseen.

Opettajat: Heli Kesämaa, heli.kesamaa@xamk.fi, Hoa Ngo, hoa.ngo@xamk.fi.


Opiskelija pääsee Learn-alustalle suoraan, kun on ilmoittautunut opintojaksolle ja ilmoittautuminen on hyväksytty. Learn-alusta avautuu aloituspäivänä.

Arviointiasteikko

1-5