Skip to main content

Research-based development in business (5 cr)

Code: DM00EA35-3003

General information


Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

09.10.2023 - 10.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen

Teachers

  • Hoa Ngo
  • Atte Reijonen
  • Heli Kesämaa

Teacher in charge

Heli Kesämaa

Groups

  • DMMI23KY
    Management of Digital Marketing, master studies

Objective

You are able to assess the current research and development needs of your field and acquire reliable information as a background for development.
You are able to choose and justify an appropriate approach and research/development methods.
You know the process of master’s thesis implementation and know how to draw up a thesis research plan.

Content

How do you identify and define the practical, theoretical and research starting points for the development needs?
What are the research and development approaches (research strategies)?
How to obtain empirical material for research and development work?
What does good scientific practice and research ethics mean?
How is the master’s thesis planned?

Opiskelumateriaali

- Opintojaksolla tutkimuksen tekemistä ja kehittämistyötä tarkastellaan liiketoiminnan näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Teams-tapaamisia ja luentoja
- Suoritukset esim. kertaustenttejä, soveltavia tehtäviä, oman opinnäytetyön suunnittelua

Yksilölliset oppimisväylät

Tämän opintojakson voi suorittaa täysin etänä. Opintojakso antaa valmiudet koulutuksen yamk-opinnäytetyön käynnistämiseen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla pohditaan oman yrityksen tai organisaation kehittämiseen liittyviä aiheita ja kysymyksiä.

Tentit ja muut määräajat

Lähipäivä Mikkelin kampuksella 10.10.23, jossa tämän opintojakson luentoja klo 13 - 16 (yhteinen päivä opintojaksojen Sisältömarkkinointi ja Asiakaskokemus kanssa).

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Tarkemmat aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h, joka sisältää itsenäisen työskentelyn ja luennot.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Tutkimus ja kehittäminen 3 op ja Määrällinen tutkimus 2 op.
Molemmat osiot arvioidaan erikseen.

- 3 op painoarvo loppuarvosanasta on 60 %
- 2 op painoarvo loppuarvosanasta on 40 %

Further information

Opintojakso antaa valmiudet liiketalouden yamk-opinnäytetyön käynnistämiseen.

Opettajat: Heli Kesämaa, heli.kesamaa@xamk.fi, Hoa Ngo, hoa.ngo@xamk.fi.


Opiskelija pääsee Learn-alustalle suoraan, kun on ilmoittautunut opintojaksolle ja ilmoittautuminen on hyväksytty. Learn-alusta avautuu aloituspäivänä.

Evaluation scale

1-5