Media and digital skills in welfare work in schools (5 cr)
Code: KH00EE54-3003
General information
- Enrollment
-
06.04.2023 - 21.04.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
- Teachers
- Harri Mäkinen
- Osku Kiri
- Groups
-
KHSA22SPSocial Services, school wellbeing, full-time studies
- Course
- KH00EE54
Objective
You understand the significance of media and digital skills in the lives of children and youth in modern society.
You are familiar with the main concepts, premises and objectives of media education in supporting the growth and development of children and youth.
You know the main means and channels of media and the related challenges and opportunities in education and counselling work.
You are able to strengthen the media literacy of children and youth.
You are able to plan and implement media education in cooperation with parents and professionals of education.
Content
What is the role of media and digital skills among children and youth in modern society?
What are the main concepts, premises and objectives of media education in supporting the growth and development of children and youth?
What are the main means and channels of media and the related challenges and opportunities in education and counselling work?
How to strengthen the media literacy of children and youth?
How to plan and implement media education in cooperation with parents and professionals of education?
Evaluation
You are able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Opintojakson alussa erikseen ilmoitettavat aineistot
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso rytmittyy lähiopetustyöpajojen, verkkotapaamisten sekä itsenäisen työskentelyn vuorottelun mukaan. Opintojakson kesto on yksi lukukausi. Työpajoja ja lähitapaamisia on noin kerran kuukaudessa.
RDI and work-related cooperation
Työelämäyhteistyö toteutuu opintojakson aikana tehtävissä koulukuraattorien haastatteluissa.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia
Further information
Ehdottomia vaatimuksia edeltäville opinnoille ei ole. Suositeltava edeltävä opintojakso on: Mediakasvatuksen perusteet (5 op).
Opintojakso sisältää neljä (4) koko ryhmän yhteistä lähitapaamista. Lisäksi jokaisen lähitapaamisen välillä kokoonnutaan yhden kerran verkkoon. Lähitapaamisten päivämäärät syyslukukaudella 2022 ovat:
- maanantai 11.9. klo 12.45–16.00
- maanantai 2.10. klo 12.45–16.00
- maanantai 6.11. klo 12.45-16.00
- maanantai 27.11. klo 12.45-16.00
Opintojakson onnistunut suorittaminen edellyttää, että opiskelijalla on Googlen Gmail-tunnukset tai että hän on valmis luomaan ne.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.